Nämä pari kuvaa on Berliinin tekniikan museosta. Siellä on paras näkemäni junakokoelma.
|
Junat on nimikoitu reitin kaupunkien mukaan. Eisensteinin , josta kirjoitin jo, vaakunassa on osuvasti kuusi pääosassa. |
Eisensteinin juna-aseman lähettyvillä on pieni rautatiemuseo, jossa toki kannattaa käydä, jos on sinne asti mennyt.Se kuuluu
Baijerin paikallisjunayhdistykselle. Konservointityötä noiden kanssa riittääkin.
|
Aura VR:lle? Aurassa muuten lukee pienellä präntillä Vorsicht! (varo!).. |
|
Itse Werner
Siemens rakensi 1879 tasavirralla (150 V, teho
2,2kW) käyvät kulkupelin Berliinin messuille. Hän oli virtakiskojen ja
virtakeräinten pioneeri. Sähkölläkäyvät junat saavuttivat suosiota
esimerkiksi kaivoskäytössä ja korvasi höyrykoneet erityisesti toisen
maailman sodan jälkeen.Kuva Deutsches Museumin liikenteelle omistetusta
sivutoimipisteestä Mynssenistä, melko lähellä Oktoberfesteistä tuttua
Theresienwieseniä. |
Todella vanhat veturit löytyvät Lontoon tiedemuseosta. Rocket voitti kisan 1829.
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen