Tänään suosittelen lukemaan blogisti Soininvaaran pyöräretkeä Lyypekistä Pariisiin, mitä sää ei niin suosinut.. Sittemmin hän oli siirtynyt TGV:n käyttäjäksi ja matkannut Marseilleen.

TGV:n istuimen väritys (punainen, violetti) toi mieleen 80-luvun. Jalkatilaa on aika niukalti eikä penkin alle mahdu edes kassia, kuten Saksan ICE junissa.

TGV menee 3,5 tuntia Stuttgart -Pariisi (jos ei ole lakossa).
Ranskalainen TGV Mynssenissä. |
Alehintaisia lippuja on saanut ostaa kauan ennen VR:ää ja väittäisin hinnoittelun olevan toimivampi.
Nyt sillä on lentoyhtiöistä tuttu pisteiden keruusysteemi monenkirjavien tuotteiden hankintaan.
Siemensin valmistama veturi. |
Kiskobussin oloinen pikkujuna Eichstättin juna-aseman ja kaupungin välillä. |
Kalliomuodostelmia Frankenista. |
Seuraava pysäkki: Jumalansolu (Gotteszell). |
RE:stä eli Regional Expressistä ei voi erehtyä. RB on lyhyempi, joka asemalla pysähtyvä ja joskus myös dieselkäyttöinen. Oikealta tulee IC. |

ICE junissa on edelleen hiljaisia osastoja. Suomessahan ne poistettiin, kun niistä tuli sanomista. Saksalaiset toki tykkää, jos saa aihetta pieneen kinasteluun...
Dresdenin päärautatieasemalla (alla)

Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen