17.07.2013

Junia








Tänään suosittelen lukemaan blogisti Soininvaaran pyöräretkeä  Lyypekistä Pariisiin, mitä sää ei niin  suosinut.. Sittemmin hän oli siirtynyt TGV:n käyttäjäksi ja matkannut Marseilleen.


TGV:n istuimen väritys (punainen, violetti) toi mieleen 80-luvun. Jalkatilaa on aika niukalti eikä penkin alle mahdu edes kassia, kuten Saksan ICE junissa.



TGV menee 3,5 tuntia Stuttgart -Pariisi (jos ei ole lakossa).
Ranskalainen TGV Mynssenissä.

DB on kehittänyt asiakasohjelmaansa jo pitkään. Tuttuja tuotteita ovat sen Bahnkartet, jotka antaa 25% tai 50% alennuksen sekä muita etuja kuten loungen käyttö isoimmilla asemilla.
Alehintaisia lippuja on saanut ostaa kauan ennen VR:ää ja väittäisin hinnoittelun olevan toimivampi.
Nyt sillä on lentoyhtiöistä tuttu pisteiden keruusysteemi monenkirjavien tuotteiden hankintaan.
 

Siemensin valmistama veturi.


Kiskobussin oloinen pikkujuna Eichstättin juna-aseman ja kaupungin välillä. 


Kalliomuodostelmia Frankenista.


Seuraava pysäkki: Jumalansolu (Gotteszell).

RE:stä eli Regional Expressistä ei voi erehtyä. RB on lyhyempi, joka asemalla pysähtyvä ja joskus myös dieselkäyttöinen. Oikealta tulee IC.


ICE junissa on edelleen hiljaisia osastoja. Suomessahan ne poistettiin, kun niistä tuli sanomista. Saksalaiset toki tykkää, jos saa aihetta pieneen kinasteluun...


Dresdenin päärautatieasemalla (alla)





Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen